לשחק כל הדרך לכיתה א'
.

* * *

מהנה באימונים - קל בלמידה, בכתיבה, בישיבה 

***

"גן המשחקים זה האימון שלו"

"אין ספק שאני כבר לא הולכת לגן המשחקים סתם כדי להעביר לו את הזמן. מבחינתי, זה האימון שלו. אני משתדלת ללכת הרבה לגן המשחקים ולמצות כל מתקן מכל כיוון"

[עינב]

* * *

***

"משחק בגן המשחקים היא למידה חשובה"

"הדבר החשוב ביותר שלקחתי מהקורס זה העובדה שגם משחק בגן המשחקים היא למידה חשובה, ובמיוחד אני, כמורה לחנ"מ, שתלמידי לא תמיד מאלה שמסוגלים ללמוד מול שולחן עם מחברת ועפרון, יכולה להשתמש בזה המון, ולא להרגיש שאני מבזבזת את הזמן"

[יעל]

 

"בנין, אם בונים אותו 40 קומות באויר –
קודם כל בונים אותו 80 קומות באדמה...."

[הגשש החיוור, במערכון "הקפיטריה בטבריה"]

* * * 

הכנה לכיתה א' זו יצירת תשתית ויסודות איתנים ללמידה.
התמקדות בכתיבה, קריאה וחשבון זו לא ההכנה, אלו התוצאות, אלו התוצרים.
אלו הם הקומה הראשונה של בניין הלמידה, כמו הקומה הראשונה של הבית, הקומה הראשונה שנראית לעין, אלו תוצרים מדידים ומידיים. אבל מהם היסודות, מה מחזיק את הבניין שאנחנו מאחלים לילדים שלנו שיבנה מאוד גבוה, כמו גורדי השחקים?
מהן אותן מיומנויות שהילד צריך בשביל לכתוב אות אחת? 

* * *

זה הגיוני בעיניכם להשקיע ביסודות???

בשביל מה להשקיע במשהו שאנחנו לא רואים, לא שימושי ונמצא מתחת לקרקע?

בטח יצא לכם לראות בית בהתחלת הבניה שלו. חופרים בורות עמוקים, מכניסים לתוכם שלדי עמודים ממוטות ברזל,

לאחר מכן יוצקים בטון, ואז, מכסים הכל באדמה ונשארים רק כמה ברזלים שמעידים שיש משהו מתחת לאדמה.

אז מה הפואנטה?

איך זה משרת אותנו?

ואז מתחילים לבנות את הבית, את החלק שאנחנו רואים, את החלק שבו הדיירים ישתמשו כשהבית יהיה מוכן. 

לכאורה, היסודות ממש לא שימושיים, הם לא מגינים עלינו כמו הקירות, הגג והחלונות, אנחנו לא עושים בהם שימוש כמו בחדרים, במטבח, במקלחת או בשירותים...אז למה צריך אותם בכלל?

* * *

 

 

הטעות של רוב ההורים לגבי הכנה לכיתה א' ~

אם הייתי שואלת אתכם "מהי באמת מוכנות ללמידה?", אני מניחה שאלו היו התשובות של רובכם:
▪ ללמוד אותיות
▪ מספרים
▪ כתיבה
▪ קריאה
▪ חשבון

 

טעות!!!

 

המיומנויות הנדרשות מילד בבית הספר הן רבות ומגוונות ומתפרשות על פני מספר תחומים. קריאה וכתיבה הן חלק מהמיומנויות האלו, אבל לפני רכישת הקריאה והכתיבה, יש צורך לרכוש מיומנויות בסיסיות יותר על מנת לאפשר אותן.

מוכנות אמיתית לכיתה א' לא מתבטאת רק בלימוד כתיבה, קריאה וחשבון, אלא מתייחסת להתפתחות התקינה של מערכת החושים, התנועה והתיאום ביניהם. לסביבה שבה הילדים שלכם נמצאים, ולהזדמנויות שהם חשופים אליהן, יש השפעה קריטית על המוכנות שלהם.

 

 

עשיתי סקר קצר בין חברי הקהילה שלי, ושאלתי 2 שאלות:

1. "מהי בעיניהם הכנה לכיתה א'"

2. "האם לדעתכם יש צורך בקורס מובנה, או שמא הילדים יכולים להסתדר גם בלי קורס".

 

כמחצית מהתשובות היו של הורים לילדים צעירים, והמחצית השנייה היתה של אנשי מקצוע (מרפאות בעיסוק, קלינאיות תקשורת, יועצות, מטפלים בתנועה...).  

התגובות היו חלוקות לגבי האם יש צורך או אין צורך בקורס מובנה, גם בקרב ההורים וגם בקרב אנשי המקצוע, אבל מה שהופתעתי לראות זה שעניין הכתיבה והקריאה (אוריינות) לא תפס מקום מרכזי ב"הכנה לכיתה א'", ונכתבו לא מעט מיומנויות חשובות נוספות. 

* * *

~ המיומנויות הבאמת חשובות לכיתה א' ~

אז אילו מיומנויות נוספות כתבו לי חוץ מקריאה, כתיבה, והמיומנויות הישירות הקשורות לזה (אחיזת עיפרון, שפה, מודעות פונולוגית...)? 

* * *

למה לא מלמדים את המיומנויות החשובות האלו?

שאלתי את עצמי, אז אם ככה, למה נושא הכתיבה והקריאה מקבל מקום כל כך מרכזי בעיסוק של גני הילדים וההורים כהכנה לכיתה א', ולמה המיומנויות הנוספות לא מקבלות "הכנה" מיוחדת?

הבנתי נקודה מאוד חשובה!

הסיבה היא מאוד פשוטה:

המיומנויות "האחרות" הן לא מדידות, לא מוגדרות ובלתי נראות (או נשמעות), כמו הכתיבה והקריאה.

כל הילדים אמורים לכתוב את האות א' באותו האופן, ולקרוא את המילים "שלום כיתה א'" באותו אופן. זה שחור או לבן, אין כאן 50 גוונים של אפור.

אבל איך אפשר ללמד למשל דחיית סיפוקים? איך אפשר למדוד את המיומנות הזו ולהגדיר מה נחשב 'דחיית סיפוקים נאותה' או 'דחיית סיפוקים בלתי מספקת'?

ומה עם קואורדינציה? האם אפשר לעשות "הכתבה" לקואורדינציה ולבחון אותה בקלות של "שחור או לבן"?

ומה עם התמודדות עם תסכולים? האם יש מדד התמודדות?

ועצמאות?

ועמידה ברצף של משימות?

 

ברור שיש מדדים, אבל הם מדדים של אנשי מקצוע והם מדדים שמורכבים מכל מיני פרמטרים שההורה הממוצע לא יכול למדוד אותם, ולכן, הנטייה היא ללכת למקום שבו אנחנו מבינים, שבו יש תוצר נראה או נשמע, שגם האדם הלא מקצועי יכול לבחון האם המילה נכתבה כמו שצריך או נקראה כמו שצריך. זה המקום שאנחנו כהורים מרגישים שיש לנו שליטה, שיש לנו כלים לבחון ולהעריך, ולכן אנחנו מקדישים לזה מאמץ וזאת בהשוואה לכל המיומנויות שאין לנו את היכולת להעריך.

איך נדע למשל בכמה התחזקה חגורת הכתפיים של הילד?

או בכמה "דרגות" השתפר הביטחון העצמי שלו?

או האם התפיסה המרחבית שלו השתפרה?

למה להשקיע במיומנויות שאין לנו דרך לבחון אותם, ובייחוד כאשר רוב ההורים לא מודעים לכל המכלול הזה של המיומנויות וכישורי החיים הנדרשים מילד בכיתה א'?

גם הבריאות של הילדים לא נמדדת בטווח הקצר, ובכל זאת רוב ההורים מקפידים שהילדים יאכלו פירות וירקות. כך צריך להתייחס למוכנות של הילדים ולפתח כישורי חיים ולא רק את הקריאה והכתיבה.

הכתיבה, הקריחאה והחשבון הם התוצרים הנראים מעל פני השטח, אבל היסודות ההכרחיים ללמידה נמצאים מתחתם והם משפיעים על התוצאות.

 

 

אז צריך הכנה לכיתה א', או לא?

מוכנות ללמידה זה להגיע עם סט יכולות ומיומנויות בכל ארבעת תחומי ההתפתחות, עם התנסויות והתמודדויות במגוון תחומים, שאלו הם היסודות שיאפשרו את הלמידה, אלו הם אבני היסוד הנדרשות ללמידה.

מוכנות אמיתית לכיתה א' מתרחשת לאורך כל שלבי ההתפתחות המוקדמים של הילד והיא אינה מתבטאת רק בלימוד קריאה וחשבון, אלא מתייחסת להתפתחות תקינה של מערכת החושים, התנועה והתיאום ביניהן. מערכת זו היא הבסיס ליכולת של הילד לתפקד בחיי היום יום - לרוץ, לשחק, ליצור, ללמוד, להכיר את הסביבה שלו, להבין יחסים במרחב ולהרגיש בטוח.

 

וכך כתבה לי מ. מהניסיון האישי שלה:

"אני רואה הורים וצוותי חינוך נלחצים ככל שהזמן מתקרב לכיתה א'. ואז מלחיצים את הילדים, בעוד שעבודה מובנת, מדורגת ומותאמת, לאורך כל השנים מביאה את הילדים להצליח בכיתה א' ובכל מעבר. 

בסדנה שהעברתי להורים ולצוותי חינוך בגני חובה וטרום חובה. המיקוד היה על ההכנה של הילד להתמודד עם מיומנויות חשובות לחיים, שגם באות לידי ביטוי בגן ובכיתה א'. ההורים והצוותים נדהמו כמה פשוט "להכין" את הילדים ללא צורך בדף וכלי כתיבה. וכמה האפשרויות פשוטות, נגישות אך משמעותיות"

* * *

ש. כתבה לי:

"אני חושבת שההכנה לכיתה א' שאת מציעה, דרך היציאה החוצה לגן המשחקים, היא הדרך החכמה והטובה ביותר להכין את הילדים לכיתה א' ובכלל לחיים..."

* * *

ונירית כתבה:

"יערה, כמה שמחתי לשמוע את דברייך בייחוד בעולם בו נפתחים חוגים כה רבים להכנה לכיתה א' שתכליתם העיקרית היא הכרת האותיות, הכרות פונולוגית וחשבון, כשהצד הרגשי חברתי נדחק לא פעם למטרה משנית.
כגננת ותיקה שמחתי מאוד לשמוע את דברייך המקצועיים מעוררי החשיבה" 

 

איך בעוד 30 יום, הילדים שלכם יהיו מוכנים יותר

התכנית "הכנה לכיתה א' בגן המשחקים" התכנית היחידה בארץ שנותנת כלים מעשיים לבניית היסודות הדרושים ללמידה ולפיתוח כישורי חיים, בגישה משחקית ומהנה בגן המשחקים, בלי לשבת וללמוד, ובלי מחברת ועיפרון.

התכנית שתאפשר לכם להפיק יותר מגן המשחקים, ותראה לכם מהו "תפריט הילדים" המומלץ לגן המשחקים.

התכנית שאפשר להתחיל עם ילדים כבר מגיל 3

* * *

התכנית "הכנה לכיתה א' בגן המשחקים"
התכנית שמכינה את הקרקע ללמידה אפקטיבית
תכנית העצמה ופיתוח כישורי למידה באמצעות משחק


למה גן משחקים?

- גן המשחקים הוא הסביבה האופטימלית לילדים שלכם, שתעזור לכם להכין את הילדים לכיתה א', וללמידה בכלל, והוא נמצא ממש מעבר לכביש.

- לפעילות הגופנית ישנה השפעה משמעותית על הישגים לימודיים שנובעת מכך שהשיפור בכושר האירובי ובמצב הרוח משפיע באופן חיובי על תפקוד המוח.

- פעילות גופנית משפרת את הריכוז, ומאפשרת השלמת משימות מהר יותר.

- ממחקרים עולה, כי קיים קשר ישיר בין מידת ההישגים הלימודיים לבין מידת הפעילות הגופנית והכושר הגופני, וכן ששיפור הכושר הגופני הביא לשיפור בציונים במבחנים עיוניים.

- מחקרים מראים שהאוויר הצח שהילד נושם כשהוא משחק בחוץ, עוזר להתפתחות המוח ועוזר גם בהפחתת לחצים.

- כשנמצאים באוויר הפתוח, המוח מארגן את עצמו בצורה טובה יותר, דבר שעוזר לילדים להיות יותר ממוקדים, ולכן עשוי להוביל להצלחה בלימודים.

- האור הטבעי שנמצא בחוץ מגרה את בלוטת האצטרובל, בלוטה ששולטת בשעון הפנימי של הגוף – וזו עוזרת לילדים להרגיש מרוצים ומאושרים יותר.

- גני המשחקים, יחד עם מספר אביזרים פשוטים, יהפכו ל"חוברות העבודה החדשות" לתרגול כישורי למידה ולהרחבת אפשרויות המשחק.

 * * *

אין כאן קסמים!
יש כאן תהליך בתוך מסגרת מסודרת ומובנית, שתכוון אתכם ואת ילדכם להתמקדות במיומנויות החשובות באמת ללמידה אפקטיבית.

***

"זווית חשיבה חדשה"

"הקורס הכנה לכיתה א' שרק התחלתי (אני בשיעור השלישי...) כבר נותן זויות חשיבה חדשה ומיקוד על דברים שלא העלתי על דעתי , תודה תודה תודה!!!!"

[שרית]

***

"למידה אחרת"

"כגננת מאוד התחברתי לנושא של למידה אחרת, הצורך להיות חזקים בתחומים גופניים במיומנויות שונות רגשיות וחברתיות כגורם להצלחה במעברים ובעיקר במעבר מהגן לכיתה א'. כמו כן מאוד מצא חן בעיני הדגשת הרעיון שהגן אינו מקום להכנה לשלב הבא של החיים אלא הוא ההווה של הילד וכרגע אנו מחזקים את מה שצריך וניתן ברגע הזה"

[אורלי]

***

"הזדמנות ללמוד את הילד"

"...כאן בדיוק נכנס הקטע של להכיר את הילד ולדעת את האיכויות של כל ילד וילד. לא מדובר רק על פונקציה של גיל. .זוהי אחריות ההורה ללמוד את הילד. השיעור על נושא הבטיחות עשה לי סדר בראש".

[אלנה]

***

"הוא הרגיש מאוד חשוב"

"הבן שבגללו (בזכותו) נרשמתי לקורס נהנה מאד מהפעילויות. הוא הרגיש מאד חשוב כשהלכנו בתחילת הקורס לסרוק את גני המשחקים, ורתם גם חברים לעזור לו לבדוק את המתקנים.

הבן הקטן (שהיה בן 3) נהנה מאד גם הוא מכל המשחקים, והגדול מאד התגאה להסביר לו אילו שרירים הוא מחזק בכל פעילות"

[עינת]

איך התכנית תעזור לכם ולילדיכם?

1.

תטמיעו שגרת פעילות בגן המשחקים שתאפשר לילדיכם את הזמן הדרוש לפיתוח הכישורים.

2.

תפתחו מיומנות לזיהוי הפוטנציאל של הנכס המניב שיש לכם בגן המשחקים, ותוכלו להמיר את המיומנות הזו גם לסביבות אחרות.

3.

תלמדו דרך פשוטה וישימה שתעזור לכם להוביל את ילדכם לפתח כישורי למידה חשובים לכיתה א'.

4.

תרוויחו זמן איכות פעיל ואפקטיבי עם הילד שלכם, הממוקד במיומנויות הדרושות לכיתה א'.

5.

הילדים שלכם יצברו חוויות שיחזקו את תחושת המסוגלות שלהם ויפתחו "שרירים" שלא שמים עליהם מספיק דגש במערכת החינוך [שרירי האומץ, היצירתיות, הסקרנות, העמידה באתגר...]

6.

תוכלו להוביל את הילדים שלכם להישגים, במינימום השקעה של זמן וכסף.

 מתי כדאי להתחיל את ההכנה לכיתה א'?

מ. כתבה לי: "מבחינתי, הכנה לכיתה א' היא הכנה לחיים, ולכן מתחילה מיום הלידה. מוכנות כדאי שתהיה בכל התחומים ומאוזנת ככל שניתן" 

לכאורה, הכנה לכיתה א' מתחילים בגן חובה, ואולי זה נכון כאשר מדברים על כתיבה, קריאה וחשבון, אבל כשאני מדברת על היסודות, על הכנת הגוף, על פיתוח מיומנויות חשובות, אין שום סיבה לא להתחיל בגיל צעיר יותר, אפילו בגיל 3, ולהטמיע מוקדם ככל האפשר את היסודות האלו.

* * *

למי התכנית הזו מיועדת?

1. להורים לילדים בגן חובה, שעולים לכיתה א', ורוצים לקבל כלים כדי לעזור לילדים שלהם להגיע מוכנים יותר לכיתה א', ומוכנים להשקיע בהכנה וגם בעבודה עם הילדים בגן המשחקים ולא רק לקשקש עם עוד הורים על הספסל, לגלוש ברשתות החברתיות, או לעשות טלפונים של העבודה. במדריך תמצאו את כל מה שאתם צריכים כדי להכין את היסודות לכיתה א'. .

2. הורים לילדים מגיל שנתיים עד 5, שרוצים להטמיע יסודות חשובים ללמידה, כבר מגיל צעיר, דרך משחק מהנה.

[אני יודעת שהרבה מנחים ומטפלים עוקבים אחריי, ולמרות שהתכנית הזו מיועדת להורים, היא בהחלט עשויה לעזור לכם "להרחיב" את הקליניקה שלכם ואת אפשרויות הטיפול, ולהראות לכם דרך ייחודית ומקורית להכנה לכיתה א' באמצעות משחק בגן המשחקים]

* * * 

מה כוללת התכנית, ומה יקרה במהלך התכנית?
30 שיעורים | 57 סרטונים | 5:30 שעות מלאות של הדרכה!

- זוהי תכנית אינטרנטית בת 30 ימים, הנמצאת באתר חברים פרטי.
-
מדי יום יפתח לכם שיעור עם סרטון וידיאו, שיאפשרו לכם להטמיע עוד פעילות משמעותית.
- לא עוד חוברות עבודה מעיקות ומתישות, אלא
כלים מעשיים בגישה משחקית ומהנה, בלי לשבת וללמוד, ובלי מחברת ועיפרון.
-
התכנית היחידה בארץ שהופכת את גן המשחקים לסביבה מנצחת להכנת הילדים לכיתה א' ולפיתוח כישורים למידה וכישורי חיים.
- התכנית נשארת לכם
ללא הגבלת זמן, כך שתוכלו לחזור ולצפות שוב ושוב בהדרכות, לרענן את הזיכרון וליישם את ההסברים.

* * *

השיעורים מלווים בדפי עבודה עם הנחיות מעשיות לגן המשחקים

איך נראה אתר החברים?

מהי ההשקעה שלכם בתכנית האינטרנטית, ובילדים שלכם...?

* * *
עלות התכנית האינטרנטית
"הכנה לכיתה א' בגן המשחקים"

שתישאר לכם נגישה ללא מגבלת זמן
היא   -.177 שקל בלבד [במקום 377 ₪]!!!

* * *

האזינו לעדות של נועה שיצרה קורס הכנה לכיתה א' בעקבות הקורס,
והיא מלמדת 3 קבוצות של ילדי הגן "הכנה לכיתה א' בגן המשחקים".
"הילדים כל כך מחכים למפגש בגן המשחקים בשבוע הבא"

תארו לעצמכם איזו מתנה אדירה אתם יכולים לתת לילדים הפרטיים שלכם...
* * *

וזה עוד לא הכל...

* * *

בונוס #1
16 שעות הקלטה של הרצאות הכנס האינטרנטי "משחק=למידה" 

20 הרצאות העוסקות במשחק מזויות שונות שהועברו על ידי מיטב המומחים בתחום ההורות, והמשפחה. זוהי הזדמנות מצוינת בשבילכם לקבל כלים וידע רב-ערך כדי למנף ולהתמודד בצורה הטובה ביותר בחיי היום יום ובחופשות עם הילדים בבית. 
תלמדו איך לעזור לילדים ולכל המשפחה להצליח למנף את התקופה הלא שיגרתית הזו ואיך להפוך את התקופה הזו לנקודת יתרון - לתקופה של חיזוק והעצמה, לחזק את מערכות היחסים במשפחה ולחזק את הביחד המשפחתי ואת הלמידה בעזרת משחקים ויצירה, וכמובן לצמוח באופן אישי ולהשפיע על כל המשפחה. 

* * *

* * *

בונוס #2 
8 שעות הקלטה של סדרת ראיונות עם נשות טיפול 

הורים לא מחפשים בעיות ואין להם מוטיבציה ללכת לטיפול סתם ככה, אבל הם כן נתקלים בסיטואציות עם הילדים שמפריעות להם או מטרידות אותם, ולכן הורים הולכים לטיפול כי משהו מפריע להם, משהו לא נוח להם, משהו לא עומד בנורמה שהם רגילים אליה או שחושבים שהיא הנורמה התקינה לאותו גיל של הילד, או שמישהו קרוב מפנה את תשומת ליבם לקושי כלשהו של הילד, והם מוכנים להשקיע בפיתרון הבעיות אלפי שקלים.

הראיונות שערכתי עם נשות מקצוע בתחום הטיפולי, חיזקו אצלי את ההבנה שהבסיס העיקרי לרבות מהבעיות שיש לילדים, הן
התנועה והגירוי החושי. זו לא חייבת להיות תנועה מאומצת של ריצה או טיפוס, זו יכולה להיות גם תנועה מאוד איטית של אצבעות הידיים, אבל התנועה היא הבסיס [כן, גם לבעיות שינה!]. ואם תנועה וגירוי חושי הם הבסיס, אז איפה המקום הטבעי של הילדים ששם הם מקבלים את אפשרויות התנועה והגירוי החושי?
גן המשחקים.
כל שעה כאן שוות ערך לשעת טיפול. גם תחשפו לנשות מקצוע בתחומים שונים, וגם תקבלו כלים לטיפול עצמאי במגוון בעיות דרך המשחק החופשי והחינמי בגן המשחקים השכונתי.

עם 2 בונוסים שווים כאלו, אתם יכולים רק להרוויח.
שריינו לכם כבר עכשיו את התכנית במחיר המיוחד.

* * *

תשובות לשאלות נפוצות


למה בכלל צריך תכנית? האם לא מספיק ללכת עם הילד לגן המשחקים
?

ההבדל בין השתתפות בקורס ממוקד לבין משחק חופשי ללא הכוונה, הוא כמו ההבדל בין טיול מתוכנן לחו"ל לבין נסיעה ללא תכנון. בטיול ללא תכנון אפשר לעבור ליד מקום מרתק אבל לא להכנס אליו כי פשוט לא ידעתם עליו, לעומת טיול מתוכנן שבו אתם מגיעים לכל המקומות שאתם רוצים להיות בהם, וכך למצות את מלוא הזמן בבילוי בנפלאות המקום
כך גם באמצעות הקורס הממוקד "לשחק כל הדרך לכיתה א'", שמאיר את הבילוי בגן המשחקים מזווית שלא הכרתם, מציע רעיונות חליפיים למתקנים חסרים, ומקשר בין הדרישות מילד העולה לכיתה א' לבין ההזדמנויות בגן המשחקים לפיתוח אותן מיומנויות חשובות.

 

כמה זמן אורך כל שיעור?

בעידן מאוד מהיר ומיידי, כשאין זמן לקרוא או לצפות בתכנים ארוכים, בחרתי לפרק את החומר ל"ביסים" קטנים, ולכן, רוב השיעורים אורכים כ-10 דקות בלבד, ולפעמים אפילו פחות, על מנת לאפשר לכם להתמקד כל יום בנושא אחר.

 

האם התכנית מתאימה רק להורים לילדים העולים לכיתה א'?

כתשובה אצטט תגובות של אמא ושל גננת:
"
אני חייבת לשתף אותך שאני אמא לבת שנתיים וחצי, עוד מעטאת הדברים שלמדתי ממך אני כבר מתרגלת ואכן כולם מתפעלים מהיכולות המוטוריות של הקטנה.
אני כל כך שמחה שזכינו בך ושאת מעלה את הנושא ואת הקשר שבין פעילות גופנית להתמודדות חברתית ויכולות קוגניטיביות.  
מקווה שיחד נוכל ליצור שינוי ולהעלות את המודעות לחשיבות הנושא" [מור, אמא]

"מבחינתי, הכנה לכיתה א' היא הכנה לחיים, ולכן מתחילה מיום הלידה. מוכנות כדאי שתהיה בכל התחומים ומאוזנת ככל שניתן" [ליאת, גננת]

אז אפשר להבין שגם ילדים מגיל שנתיים יכולים להתחיל לתרגל מיומנויות שיעזרו להם בכיתה א' וגם אנשי מקצוע העובדים עם ילדים יקבלו הרבה תועלות וזויות ראיה אחרות על הפעילות בגני המשחקים, שלא קיימות היום בשום מקור מידע אחר.

* * *

לא תמצאו עוד תכנית כזו!
30 שיעורים | 57 סרטונים | 5:30 שעות מלאות של הדרכה!

למה כדאי ללמוד ממני?

כבר למעלה מ-16 שנים שאני חוקרת, יועצת (גם למשרד החינוך), ומתכננת גני משחקים, והוצאתי לאור את הספר היחיד בארץ ובעולם העוסק בתחום גני המשחקים "האוצר שמתחת לנדנדה".

ביצעתי את עבודת המחקר האקדמאית הראשונה בארץ בתחום של גני משחקים, במסגרת לימודי המאסטר בטכניון בעיצוב תעשייתי, "התאמת מתקני משחק לצרכים ולהתנהגות של ילדים", בהנחייתה של פרופ' רחל זבה, וגיליתי שגני משחקים רבים אינם עונים על צרכים התפתחותיים מאוד חשובים של הילדים.

למעשה, פיתחתי תחום ידע ייחודי שמתמקד בגני המשחקים מתוך ראייה של צרכי הילדים ושילבתי את הידע בתכנון ואת הידע על צרכים והתנהגות של ילדים, בפיתוח שיטת הגן החכם לתכנון סביבות משחק המאזנות בין בטיחות להתפתחות.

המומחיות שלי מסתמכת על מספר תחומים:

  • עבודת מאסטר מובילה בתחום גני המשחקים בארץ (פרס הצטיינות על מחקר)
  • תואר ראשון (בהצטיינות) ב-HIT חולון, ותואר שני בעיצוב תעשייתי בטכניון, חיפה
  • 2 סקרים ארציים בנושא, שהקיפו 700 גני משחקים ו-700 ילדים בבתי ספר יסודיים
  • 16 שנות נסיון מקצועי ומעשי
  • מאות שעות בילוי ותצפית על 4 ילדיי בגני המשחקים J

המטרה שלי הוא להעלות את המודעות של הציבור לחשיבות הפעילות בגן המשחקים להתפתחות הילדים, ולהביא לעולם כלים פשוטים, מעשיים, ונגישים לכל אחד, שילמדו את הילדים לסמוך על עצמם, לקחת אחריות על מעשיהם, לשמור על עצמם ולהתמודד עם אתגרים, וזאת באמצעות משחק של כיף והנאה בגן המשחקים.

את הקורס "לשחק כל הדרך לכיתה א'" פיתחתי על מנת לעזור למאות אלפי הורים בכל רחבי הארץ, ולתת להם כלים למימוש הפוטנציאל שיש בפעילות בגן המשחקים להתפתחות הילדים, ובייחוד בשלב המעבר החד בין הגן לבית הספר.

שתפו את חבריכם על מנת שגם הם יוכלו להכין את ילדיהם לכיתה א' דרך משחק מהנה בגן המשחקים.

רוצים לדבר איתי?

יש לכם שאלה או התלבטות?

מוזמנים ליצור איתי קשר בווטסאפ או במייל:

054-2490390  |  yaarahaham@gmail.com

כל הזכויות שמורות ליערה בשן חכם

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.