* האוצר שמתחת לנדנדה *
.

* * *

לפני די הרבה שנים, כשסיפרתי לאחד האבות בגן המשחקים שאני כותבת ספר על גני משחקים, הוא שאל אותי "מי צריך בכלל ספר על גני משחקים?"

והאמת, זו שאלה טובה.

גן המשחקים הוא מושג שכל כך טבוע בחיים שלנו וכל כך מובן מאליו, שאנחנו לא מקדישים בכלל זמן לחשיבה מעמיקה עליו.

השאלה הזו הדהדה בראש שלי הרבה זמן ושאלתי את עצמי, האם העובדה שאין היום ספר על גני משחקים היא הוכחה לכך שאין בו צורך, או אולי המסקנה היא הפוכה - שיש בו צורך עצום! כי אם אין מידע - איך הורים יידעו מה הפוטנציאל העצום הנמצא ממש מתחת לנדנדה?

גם חיפוש ברשתות ספרים גדולות בעולם, כמו "אמאזון" ו"בארנס אנד נובל", לא העלה ספרי הדרכה להורים העוסקים בגני משחקים ובתרומתם לפיתוח מיומנויות וכישורי חיים, והספק התחיל לקנן: האם אני כמו הילד הקטן שקרא "המלך הוא עירום"? האם רק אני רואה את הפוטנציאל הטמון בגני המשחקים?

התפיסה הרווחת בציבור רואה בגן המשחקים מקום לכיף ולהנאה לילדים ולהעברת שעות אחר הצהריים בנעימים. תפיסה זו לא רואה את הערך הרב מעבר למשחק ואת התרומה של גן המשחקים להתפתחות הילדים.

מסתבר שבגן המשחקים נמצאות הזדמנויות, שעד שלא תקראו את הספר, לא תחשבו בכלל שהן קיימות.

צפייה ב"מערכת השעות" הנמצאת על כריכת הספר, תגלה לכם חלק מהתכנים שיש בתוכו.

אילו מטרות אתם יכולים להציב לילדים בגן המשחקים?
["מערכת השעות" הזו נמצאת על הכריכה האחורית של הספר]

איזו ה-ח-מ-צ-ה !

זו המילה שמתארת הכי טוב את מה שקורה בדרך כלל בגן המשחקים.

אם הייתם מתייחסים לכל שעת ביקור בגן המשחקים כשווה לשעת שיעור פרטי... כן, כן, שיעור פרטי אצל מורה, רק שהמורה הזה הוא אתה האבא, או את האמא, הילדים שלכם לא היו מחמיצים כל כך הרבה הזדמנויות לפתח כישורי חיים וכישורי למידה. 

אולי אתם אומרים עכשיו "אבל אני לא יודע ללמד"

אז הנה התשובה:

אפשר ללמוד כמה שנים הוראה באחת המכללות ולהשקיע עשרות אלפי שקלים :) אבל באמת שאין צורך, מה שבעיקר אתם צריכים לעשות זה לאפשר לילדים לעשות בגן המשחקים את מה שהם עושים באופן טבעי, לשחק, להתנסות, להציב אתגרים, לקחת סיכונים מחושבים... ותוך כדי המשחק "להשחיל" מילה, שאלה, הצעה, רעיון... 

כשהולכים למורה פרטי, לרוב הולכים מתוך מטרה מסויימת, לחזק את הילד בתחום מסויים, באנגלית, בקריאה, בחשבון... כאשר יש מטרה ברורה, האתגר נראה אפשרי.

 

איפה לומדים את "מערכת השעות" הזו?

מערכת השעות הזו לא נלמדת בבית הספר, אבל אתם כהורים יכולים בקלות ללמד אותה בגן המשחקים. זו "מערכת השעות" שמלמדת את הילדים כישורי חיים! האם לא הייתם רוצים שזה מה שהילדים שלכם ילמדו?

 

מה אתם צריכים כדי ללמד אותה?

ראש פתוח, חופן של יצירתיות, כפית של מוטיבציה, ומומלץ לתבל עם התלהבות, לפי הצורך... :)

 

בחרו נושא אחד ממערכת השעות הזו, חשבו, איזו פעילות יכולה לשרת את המטרה? על איזה מתקן יוכלו הילדים לעשות את הפעילות? 

שימו לב איך הפוקוס שלכם משתנה ואיך אתם כבר רואים אחרת את גן המשחקים.

 

הילדים יכולים ללמוד המון בגן המשחקים!

איזו החמצה זו לא לנצל את מלוא הפוטנציאל שמזמן לנו גן המשחקים, זה שאינו עולה כסף אבל שווה זהב! זה שזמין לנו מתחת לאף כל יום.

אם אתם הולכים לגן המשחקים, אבל אין לכם את  הספר "האוצר שמתחת לנדנדה", יש סיכוי שהילדים שלכם מנצלים רק 20% מהפוטנציאל שבמתקנים, לא חבל?

המלצה חמה של סופר נני [מיכל דליות] על הספר

* * *

אילו תוצאות אתם יכולים להשיג בעזרת הספר?

תלמדו להפוך את גן המשחקים החינמי למכרה זהב ליצירתיות ולגמישות מחשבתית [ותתפלאו איך     פיספסתם אותו עד כה...]

תאפשרו לילדים להתמודד עם אתגרים, נפילות ותסכולים, כדי שיכירו את עצמם, את היכולות ואת   המגבלות שלהם, ובכך יגבירו את הביטחון העצמי   שלהם ואת בטיחותם.

תבינו איך הילדים יפתחו שרירים שיעזרו להם בישיבה ארוכה בבית הספר ובגן, כדי שיוכלו להתרכז בלמידה.

תוכלו להעצים את הילדים ואת חווית המשחק בגן המשחקים, באמצעים פשוטים ונגישים שיגרמו לילדים להגיע שוב ושוב לגן   המשחקים.

תלמדו איך להפוך את גן המשחקים לסביבה שתורמת להתפתחות שלהם בכל התחומים: בתחום המוטורי, החברתי, הרגשי והקוגנטיבי.

תבחרו את גן המשחקים שהכי מתאים לילדים שלכם, ליכולות ולצרכים שלהם, וזאת תוך כדי הכרת הפוטנציאל של כל אחד מהמתקנים ושאר המשאבים בגן המשחקים.

תהיו הורים משמעותיים יותר בגן המשחקים, שיודעים איך להשפיע מבלי להפריע, שמעודדים אותם לחשוב אחרת, ועוזרים להם להיות מוכנים לעולם דינמי ומשתנה כל כך מהר.

"זו ממש אנציקלופדיה..."  
360 עמודים... צבע מלא... מאות תמונות... 15 שירים חדשים...

אפשר להציץ בספר, לפני שמחליטים...

לקבלת "טעימה חינמית" מה"האוצר שמתחת לנדנדה" [35 עמודים]

מלאו את הפרטים וקבלו גישה מיידית ובחינם לקובץ PDF

שם
דואר אלקטרוני

 האם אתם סומכים על מערכת החינוך?

האם אתם סומכים על מערכת החינוך שתספק לילדים שלכם את הסביבה האופטימלית כדי להשיג את התוצאות האלו?

ואולי אתם סומכים על המדריך בחוג הספורט?

אבל מה קורה בתקופת הקורונה, כשמערכת החינוך נסגרת ונפתחת ואין יציבות, ועל חוגים כבר כמעט שנה אין מה לדבר?

זוכרים את הימים הנפלאים האלה בהם כל הילדים בשכונה שלכם היו משחקים יחד, ממציאים משחקים ופשוט נהנים מהחיים? אז היום זה כבר לא יקרה. כבר אין סביבה שהיא נטולת מבוגר בסביבה, אבל עדיין יש מקום אחד שבו יש לילדים חופש לשחק כרצונם, בלי מדריך שמנחה, בלי זמן מוקצב, בלי שעת התחלה או שעת סיום, והמקום הזה נמצא בכל שכונה:

גן המשחקים!!!

 

את נוגעת בכל כך הרבה נקודות חשובות וכאובות


רציתי לומר לך שמקריאה של 60 העמודים הראשונים, היו רגעים שהרגשתי כאילו שאני מדבר. את נוגעת בכל כך הרבה נקודות חשובות וכאובות, שאני, כאיש חינוך ותנועה, נתקל בהם באופן יומיומי, הן אצל הילדים והן אצל ההורים.
חוסר הפעילות של הילדים היא בעיה כל כך משמעותית, שאנשים יתחילו להבין אותה עוד 
כ-10 עד 15 שנים מהיום, כי הבעיות האלו יפגשו אותנו ביומיום כשאותם ילדים יהפכו לאזרחים בוגרים. 

חי סיני - מורה לחינוך גופני ומאמן קואורדינציה

 למה כדאי שיהיה לכם בבית את הספר
"האוצר שמתחת לנדנדה"?

אם אתם רוצים לקבל רעיונות מעשיים כדי להשיג תוצאות משמעותיות עבור הילדים שלכם, לפתח את הכישורים האלו, בכיף ובהנאה דרך משחק בגן המשחקים...

אם אתם רוצים להעשיר את הפעילות של הילדים, וזקוקים לדחיפה קלה, לעזרה ברעיונות, להבנה מעמיקה יותר בערכו של גן המשחקים ובפוטנציאל הטמון בו...

במחיר של שיעור פרטי אחד, תקבלו כמות של מידע ורעיונות עבור עשרות "שיעורים פרטיים" בגן המשחקים, שיאפשרו לכם לשפר משמעותית את המיומנויות של הילדים, לחזק את הקשר ביניכם לבין הילדים, ולהפוך כל ביקור בגן המשחקים לחוויה משחקית-לימודית-ערכית, ומהנה.

את כל אלו תמצאו בספר הראשון מסוגו בעולם "האוצר שמתחת לנדנדה".

 

מהיום גן המשחקים יקבל משמעות אחרת

ספר יוצא דופן, חינוכי ויצירתי, כזה שצריך שיהיה בכל בית ובכל מוסד חינוכי. ספר שהוא תוצאה של שנים של התבוננות, חקירה ותובנות. אין לי ספק שמהיום גן המשחקים יקבל משמעות אחרת.


רוית

הוא מדהים ואני לא מניחה אותו

קבלתי את הספר. הוא מדהים ואני לא מניחה אותו. הולכת, חוזרת, קוראת עוד פרק... נראה לי שאשים אותו במקום הכי נגיש! יישר כוח ענק לך על עבודה לתפארת ותוצר נפלא!

שוש שירי

מה תמצאו בספר, היחיד בתחומו בארץ, וגם בעולם?

זוית אחרת - הספר יציג בפניכם נקודת מבט אחרת על גני המשחקים שתראה לכם את המיומנויות ואת כישורי החיים שהילדים מפתחים תוך כדי משחק מהנה בגן המשחקים. אם חשבתם שהילד "רק מתנדנד" או "רק מתגלש", אתם תתחילו להבין אילו מיומנויות חשובות הוא מפתח תוך כדי הפעילות והמשחק. "התחלתי לקרוא והסתקרנתי עוד ועוד"

קריאה חווייתית - זה לא ספר תאורטי, זה ספר עבודה מעשי. בכל עמוד אקראי שתפתחו, אתם תמצאו פסקה שתיתן לכם כלים מעשיים ליישום מיידי. ספר מושקע, מעוצב, 360 עמודים בצבע מלא, למעלה מ-600 תמונות, טיפים, דוגמאות, 35 שירים ש-15 מהם נכתבו במיוחד לספר זה ורואים בו אור לראשונה. "הגרפיקה והעיצוב באמת נהדרים!", "הספר תענוג לעיניים, גם בתוכן וגם בתמונות"

מקור המידע היחיד והמרוכז ביותר - את כל הידע הזה לא ניתן למצוא באינטרנט או בספרים אחרים, לא בעברית וגם לא באנגלית. הספר מרכז 35 כישורי למידה וכישורי חיים שהילדים שלכם יכולים לפתח תוך כדי המשחק בגן המשחקים, גם הפשוט ביותר. "זה ממש אוצר!"

מבוסס על עבודת מחקר אקדמאית - הספר נכתב במהלך 8 שנים ומבוסס על עבודת מאסטר מקיפה (בטכניון) בנושא "התאמת מתקני משחק לצרכים ולהתנהגות של ילדים". "ספר מהמשובחים והמקצועיים שקראתי בתחום החינוך והגיל הרך ובכלל"

"שליחות חשובה!" - למעלה מ-1600 איש הצביעו "ברגליים" מתוך אמונה בחשיבות הספר, וחלקם כבר רכשו אותו במהלך פרוייקט מימון המונים הדסטארט לגיוס משאבים להוצאתו לאור. "אני מאוד מאוד אוהבת את המודעות, שאת מביאה בספר שלך, להורים בימים אלה היושבים עם ילדיהם ...בבתים ממוזגים אל מול מסכים... כמה חשוב לצאת אל השמש באויר הצח, העצים הירוקים שבגנים, ואל המתקנים בגן השעשועים עליהם את מדברת בספרך...תודה רבה לך על השבת הילדים וההורים למקומות המשעשעים!"

"האוצר שמתחת לנדנדה" בטלויזיה, בתכנית של מיכל ינאי

פוטנציאל אינסופי

כולנו כהורים רוצים להיטיב עם ילדינו, מנסים לתת להם כל מה שרק אפשר- ובתוך כל זה אפשר לתת להם הרבה יותר בהרבה פחות. האוצר של גן המשחקים נמצא ממש מתחת לאף של כולנו, ואין ספק שהידע שיערה צברה במהלך הזמן משנה וישנה את הדרך שבה אנחנו משתמשים בגני המשחקים. הפונטציאל הוא אינסופי, הספר הזה הוא נכס חשוב לכל הורה, גננ/ת ואחראים בעיריה. תודה יערה על החשיבות שאת נותנת לנושא

נעמה כהן

מכירים את זה שיש לכם מומחיות במשהו, וכולם רואים את זה חוץ מכם? ובעיניכם, אותה מומחיות לא נראית כמשהו יוצא דופן או מיוחד?

גדלתי במשפחה מאוד יצירתית והמשכתי ללכת בטבעיות באותה הדרך בלי להבין שיש לי משהו מיוחד, שיש לי כשרון שלא לכולם יש, רק מה, כולם ראו את זה, חוץ ממני.

בשנים האחרונות אני כבר יותר מודעת לכישרון הזה, ובסמינר הזה, החלטתי לחפור קצת, לסקור את כל מעשיי ומעללי ולרכז 9 מפתחות למשחק וליצירתיות כדרך חיים, דרך סיפור חיי. 

מהם 9 מפתחות הזהב שתגלו בסמינר?

ללמוד מאחרים [הכל מתחיל מהבית | השראה | דוגמא אישית]

למַשחק את החיים [משחקים היום - מצליחים מחר | כישורי חיים דרך משחקי הילדות של פעם | כנס אינטרנטי "משחק=למידה"]

ללכת עם האמונה שלך [מי צריך ספר על גני משחקים? | ניפוץ 6 מיתוסים על גני משחקים]

לחשוב מחוץ לקופסא [יצירתיות | חיבורים | זוית אחרת | איך יוצרים משחק או קורס]

לברוא את המציאות שלך [יכולת תכנון, מיון ואירגון]

להסתכל דווקא על הקנקן [האריזה חשובה לא פחות מהתוכן]

לשים פוקוס [מה שמתמקדים בו, גדל!]

לקחת סיכונים [נחישות, תרגול, התמדה ונפילה... אאוץ']

לבנות ארגז כלים עשיר ומגוון [במה אנחנו רוצים לצייד את הילדים שלנו?]

לפרטים נוספים על הסמינר האינטרטי - לחצו כאן < 

מיד לאחר רכישת הספר תקבלו במייל, באופן אוטומטי, הזמנה להכנס אליו.

פריצת דרך

יערה בשן חכם היא פורצת דרך בתחום מתקני המשחק. הגישה החדשנית והחשיבה המעמיקה החינוכית והערכית, מביאים פנים חדשות למתקן המשחקים בישראל. חשיבה זו משרתת את התפתחותם ועיצובם הנכונה של דורות העתיד בישראל. עלי והצליחי יערה

רותם זהבי, מנהל בטיחות ארצי, משרד החינוך

שיפור מיומנויות מוטוריות

ספר כזה יעזור להורים ולמחנכים להוציא יותר את הילדים אל גן המשחקים ויעזור לשפר את מיומנויותיהם המוטוריות של ילדנו

קרן ברון

הספר היחיד בעברית

מזה 40 שנה אני במקצוע החינוך הגופני, הספורט, הפנאי והנופש, וזאת הפעם הראשונה שאני נתקל בספר בעברית העוסק ומקיף את כל התחום הקרוי "גני משחקים".

דני בכנר

הספר הזה הוא לא עוד ספר על גני משחקים, 
הוא ספר ההדרכה היחיד בארץ (וגם בעולם) על גני משחקים.

במקום לספר לך על הספר ומה הוא יתרום לכם, אני אציג את זה בתמונה שתמחיש איך אתם רואים היום את המתקנים לפני שקראתם את הספר, ואיך תראו את אותו מתקן אחרי שתקראו את הספר.

אני פשוט חייבת להמליץ על הספר...

קבלתי את הספר והוא מ-ד-ה-י-ם!!!!

קראתי בו כל השבת (כמובן שלא סיימתי... מצליחה לצרוך במנות קטנות)

עם כל עמוד שקראתי עלו בי עוד ועוד אנשים שאני פשוט חייבת להמליץ להם על הספר...

הגרפיקה והעיצוב באמת נהדרים!

טליה

חותמת של מכון אדלר!
הספר "האוצר שמתחת לנדנדה" קיבל "תו תוכן" מטעם מכון אדלר

מכון אדלר: "ספר הכרחי בכל בית"

הספר הזה חלוצי בתחומו ומסמן מהפיכה

"... הספר הזה מסמן מהפיכה שצריכה לקרות. כמו שאנשי הגיל הרך (בעיקר בחינוך הקיבוצי) מדברים על חצרות ואומרים: "לפי מלכה האס..." כך אני חושבת שבעתיד נדבר ונגיד: "יערה בשן חכם אומרת ש..."
מההרצאה שלך יש כבר כמה דברים שאני יודעת להגיד עליהם ש"את אומרת" וסיפרתי עליהם בהתלהבות רבה לכל מי שמעוניין לשמוע.
אני חושבת שהספר הוא חלוצי בתחומו וחשוב עד מאוד! כבר מעיון ראשוני שמחתי לראות שירים משובצים, ראיתי שהוא מעוצב באופן קריא וברור, והכריכה פשוט יפהפיה
!

אני בטוחה שהספר יהיה רב מכר גדול, כי הוא פשוט חשוב לאין שיעור!"

נעמה 

סטארטאפ במיטבו

לקחת רעיון פשוט, יומיומי ולהפוך אותו לדבר כל-כך משמעותי, מעניין ומאתגר ילדים והורים כאחד! זה סטארטאפ במיטבו ואני מאחלת לכולנו שיצליח. אין ספק שנהיה טובים יותר בזכותו ובזכותך יערה

זיו עדי

למה כדאי לכם ללמוד ממני?

זיכרונות הילדות שלי תמיד מובילים אותי למשחקים של פעם. כילדים, לא היו לנו פיתויים רבים בתוך הבית. בקושי הייתה טלוויזיה, כך שאת מרבית זמננו הפנוי בילינו בחוץ. יש לי אחות תאומה, קרן, אנחנו הבכורות ויש לנו עוד ארבעה אחים ואחיות.

כשהיינו ילדות, לא היו מתקני משחק רבים כל כך ובוודאי שהם לא היו גבוהים כמו המגדלים הענקיים של היום. היו נדנדות, מגלשות, קרוסלות, נדנדת עלה ורד, סולמות קשתיים, נדנדות אנייה... תקני הבטיחות למתקני משחקים טרם נכתבו.

המתקנים היו מאתגרים הרבה יותר, הנדנדות היו גבוהות יותר, הקרוסלות הסתובבו בסיבוב גדול יותר, הסולמות היו גבוהים הרבה יותר... ולא, זו לא אשליה של זיכרונות דהויים. די אם תביטו בתמונות של "מתקני המשחקים של פעם" בחלק ה' של הספר, תראו מה היה קוטר הקרוסלה ותבינו עד כמה התנועתיות שחווינו כילדים על המתקנים הייתה עוצמתית.

כילדות, שיחקנו בחוץ ה-מ-ו-ן. כל מקום היה עבורנו גן משחקים, לא רק המתקנים של גן המשחקים. היינו ילדות די שובבות, רבנו הרבה ושיחקנו המון. גרנו בכפר והיה לנו חופש להסתובב בתוך כל המרחב, בגבול שבין בית הקברות בצפון ותחנת הרכבת הישנה בדרום. אתגרנו את עצמנו, לקחנו סיכונים (שלא תמיד נגמרו בטוב...), מתחנו את גבולות היכולת שלנו, ביטאנו את היצירתיות בכל מיני מעשים, והילדּות הייתה גדושה בכיף ובהנאה גדולה. אומנם הזמנים והתנאים השתנו מאז, אך הצרכים ההתפתחותיים של הילדים נשארו כשהיו: ילדים זקוקים לפעילויות מאתגרות, לגילוי אפשרויות חדשות, לפיתוח מיומנויות חשובות, לקבלת מענה לצורכיהם - כל זאת במהלך משחקים תנועתיים מהנים ושהייה באוויר הפתוח. לכן, גן המשחקים מהווה היום את המקום העיקרי שיכול לספק לילדים מענה לצרכים אלה.

כאמא לארבעה ילדים התחלתי ללכת עם ילדיי לגני משחקים כבר לפני כעשרים ושבע שנים. לפני כ-15 שנה הפכתי את הביקור בגן המשחקים ל"ספרות מקצועית", והיום אני צופה בילדים המשחקים מזווית אחרת.

את התחום הייחודי של תכנון גני משחקים מתוך ראייה של צורכי הילדים פיתחתי לאחר עבודת המאסטר שלי בטכניון, בהנחייתה של פרופ' רחל זבה, בנושא "התאמת מתקני משחק לצרכים ולהתנהגות של ילדים". זו הייתה עבודת המחקר הראשונה בארץ שחקרה את גני המשחקים. במחקר בדקתי בעיקר מהם הצרכים של הילדים ואם גני המשחקים אכן עונים על צרכים אלה. על עבודת המחקר הזו קיבלתי פרס מצוינות במחקר. חוות דעת הבוחנים הדגישה שהתוצאות מעניינות ובעלות ערך יישומי, הן מבחינה חינוכית והן מבחינה תכנונית.

לאור הרקע האקדמי והמחקרים שערכתי, החלטתי להוציא לאור את כל הידע שצברתי ולהביא לעולם כלים פשוטים, מעשיים ונגישים לכל אחד, שיחשפו את הפוטנציאל שיש בגן המשחקים לפיתוח מיומנויות חשובות וכישורי חיים, וילמדו את הילדים (ואת הוריהם) לסמוך על עצמם ולשמור על עצמם, לקחת אחריות על מעשיהם ולהתמודד עם אתגרים - וזאת באמצעות משחק, כיף והנאה בגן המשחקים.

כתיבת הספר לא הייתה עבורי בגדר הגשמת חלום. כתיבת הספר מבחינתי היא שליחות ציבורית, אולי אפילו "מפעל חיים", שמטרתו לעזור לנו - המבוגרים, ההורים, אנשי החינוך, מקבלי ההחלטות, המתכננים - לענות לצרכים ההתפתחותיים החשובים של ילדינו, שנשכחו עם השנים.

אין מספיק מילים שיתארו את היצירה

שלשום אספתי חבילה בדואר... כמה ששמחתי לגלות מה מסתתר בפנים. הרגשתי כמו ילד שפותח מתנה.

העיצוב מושלם, הצבעים נעימים ועל התוכן אין מספיק מילים שיתארו את היצירה.

זהר הד צור

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.